Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franța au scăzut cu 40,5% în noiembrie, la 6.202 unități, de două ori mai rapid decât piața, dar în primele 11 luni marca românească a coborât cu 9,6%, la 73.655 unități, sub declinul de 13,8% al pieței.
Pe ansamblul pieței franceze au fost înmatriculate în noiembrie 144.694 autoturisme, iar în intervalul ianuarie-noiembrie 1.738.538 unități,
potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piață a Dacia a scăzut cu 1,54 puncte procentuale în noiembrie, față de intervalul similar de anul trecut, la 4,29%. În primele 11 luni, cota a urcat cu 0,2 puncte, la 4,24%.
Dacia a revenit pe scădere în luna septembrie, după ce din luna mai recuperase aproape în întregime evoluția slabă din primele luni. Revigorarea vânzărilor Dacia a fost susținută și de introducerea modelului Lodgy.
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, înmatriculările Dacia au coborât în noiembrie cu 76,4% față de intervalul similar din 2011, la 149 de unități. În primele 11 luni, înmatriculările acestor vehicule au scăzut cu 26,9%, la 3.548 de unități. Piața franceză de profil a scăzut cu 21,3% în noiembrie, la 31.228 unități, iar la 11 luni a înregistrat un declin de 9,4%, la 353.433 unități.
Duster este cel mai bine vândut model Dacia în Franța în primele 11 luni, pe locul al 12-lea în top 100, cu 31.360 unități, reprezentând o cotă de piață de 1,8%. Pe poziția 16 se află Dacia Sandero, cu 24.249 unități și cotă de piață de 1,4%.
Dacia Lodgy se află pe locul 34, cu 12.036 unități comercializate și o cotă de piață de 0,7%, în timp ce Longan se află pe poziția 73, cu 5.697 unități și o cotă de 0,3%.
Grupul francez Renault, care controlează Dacia, a consemnat în noiembrie o scădere de 34% a înmatriculărilor, la 41.035 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare. În primele 11 luni, declinul a fost de 19,1%, la 511.481 unități.